2012. január 24., kedd

Tavaszkívánós papírvirág-koszorú


Miután a télnek sokadik nekifutásra ismét csak egy kis szürke esőre futotta pár napja, úgy döntöttem, én leveszem róla a kezemet... Kénytelen vagyok elbúcsúzni a hóemberépítős, nagyokat szánkózós, hóangyalkészítős, a teraszon beburkolózva hóesést nézős-közben teázós álmaimtól, és mostantól a tavaszt fogom várni teljes erőbedobással.
Igaz, azért szomorú dolog ez, hogy így eltűnt a tél mostanában... ha egy mesefigura lennék, és nem hús-vér nőszemély, akkor fognék egy hátizsákot, belecsomagolnék egy kis útravalót, és elindulnék, hogy megkeressem a telet. És biztos meg is találnám szegényt egy szépséges, ám annál gonoszabb, nyármániás tündér birodalmában, ahol egy hegy tetején álló sötét várban hullatja hókönnyeit, teljesen lemondva arról, hogy idén fehérbe öltöztesse a tájat... a meséknek aztán persze mindig jó vége lesz, úgyhogy biztosan sikerülne is kiszabadítani a suttyomban sínylődő telet, hogy aztán elborítsa hópelyheivel az egész világot. De mivel ez a valónál is valóbb élet, úgy néz ki, hozzá kell szoknunk ahhoz, hogy idén nincs tél, és ősz után jön a tavasz.

Úgy éreztem, ha már így alakult, akkor ideje gőzerővel erre koncentrálni, úgyhogy a ragyogó vasárnapi napfényben készítettem egy tavaszi ajtókoszorút, mintás papírokból készült virágokkal. Ismeritek már a mintás papírok iránti szívből jövő rajongásomat... és mivel nemrég szert tettem egy sárga-narancssárga mintás blokkra, egyértelmű volt, hogy ezzel fogom felavatni. :-)

(Igazság szerint ugyanekkor beszereztem egy virág formájú, nagy méretű formalyukasztót is... olyan gyönyörű volt! És elképzeltem, ahogy rengeteg csodaszép virágot lyukasztok ki a rengeteg csodaszép mintás papíromból... és elgyengültem... és megvettem... de persze a koszorúhoz nem kell feltétlenül a lyukasztó, használhattok egy általatok készített virág formájú kartonsablont is, rajzoljátok körbe a papírokon, és vágjátok ki - az eredmény éppen ugyanilyen lesz. Csak egy a fontos: hatszirmú virág legyen.)


A koszorúhoz legeslegelsősorban többféle mintás és egyszínű papír kell, valamint a virág formájú sablon/formalyukasztó, valamint gyöngyök, pillanatragasztó és egy darab vastag karton (nálam egy bonbonos doboz alja).





Vágjunk ki jó pár mintás és egyszínű virágot, lehetőleg tavaszias vagy egymással jól harmonizáló színű papírokból.





Hajlítsuk meg a kivágott papírformákat a következőképpen: hajtsuk félbe a virágokat a szirmok között - három különböző vonalban tudjuk így meghajlítani.





A következő képen látható módon hajtsuk meg a virágunkat, majd hajtsuk is szét. Erre a lépésre azért van szükség, hogy térbeliséget adjunk a kétdimenziós virágnak.






Mindegyik mintás virág hátuljára, éppen középre tegyünk egy pötty pillanatragasztót, és ragasszuk egy egyszínű virágra.
A virágunk közepébe pedig ragasszunk három gyöngyöt, aztán pedig készítsünk jó pár hasonló virágot.







A vastag kartonból vágjunk ki egy karikát (kívülről ollóval, belülről egy sniccerrel a legegyszerűbb.)





Erre pedig szépen ragasztgassuk fel a virágokat mindenféle szabályosságtól mentesen. Az üresen maradó fehér részekre suvasszunk be egy-egy kivágott lapos virágformát (ezt már nem kell spécizni).





Már csak pici zöld leveleket kell ráragasztanunk ide-oda, és ezzel készen is van.





Úgy érzem, én ezzel meg is tettem az első lépést a tavasz felé... részemről akár már holnap jöhet. :-)













23 megjegyzés:

  1. Végre egy egyszerűségében is nagyszerű tavaszváró alkotás! Meseszép lett!

    VálaszTörlés
  2. Hááát igen, nálunk is a szekrényben pihen a szánkó, ki sem tudtuk próbálni. Nagyon tetszett a meséd, egyszer egy kis mesekönyv is születhetne, akár a saját készítésű rajzaiddal, figuráiddal. Pl. a karácsony előtt készült manókat és Mikulásokat szívesen látnám benne. :-) Nagyon édes a koszorú, de most gyülekeznek a hófelhők, vajon megidézted vele a telet?! :-)

    VálaszTörlés
  3. Tyűha ez aztán gyönyörű lett,én is imádom a szépséges-mintás papírjaidat:))Ami a telet illeti,én azért még nem mondtam le róla,a fiúk annyira de annyira várják a szánkózást...és ha hihetünk az időjáráselőrejelzőknek akkor hamarosan vacogni fogunk olyan hideg lesz...a hideggel pedig talán jön egy kis hó is:)

    VálaszTörlés
  4. Épp a minap gondolkodtam el, hogy nagy szentségtörés lenne-e, ha a farsangi díszítés után rögtön vmi nagyon tavasziasat tennék ki az ajtóra? :)))
    Úgy látom nem.
    Szjupör! :D

    VálaszTörlés
  5. Hvivko, köszi szépen :-) Végre? :-)

    Mammka, ha így van, annak nagyon-nagyon örülök...

    Katuci, most itt négyszemközt bevallom neked, szoktam meséket írni :-) Háááát, ha meg is idéztem ezzel a telet, becsületszavamra nem volt szándékos :-)

    Hajnoc, ugye,hogy szépségesek? Egyszerűen odavagyok értük! Na jó, csak a fiúk miatt nem bánom, ha kicsit még tél van, de aztán csak jöjjön gyorsan az a tavasz mááááár :-)

    VálaszTörlés
  6. Fróni, szerintem kicsit sem, egy ici-picit sem szentségtörés :-)

    VálaszTörlés
  7. Kedves Levendulalány!

    Már egy jó pár hónapja napi rendszerességgel látogatom a blogodat, de nap mint nap elcsodálkozom a felülmúlhatatlan kreativitásodon!:)Minden ötlet, amit írsz nagyon szuper, és könnyen kivitelezhető, a fotók pedig igényesek és szépek! Csak így tovább! ;)

    Üdv: Blanka

    VálaszTörlés
  8. Szia, Blanka!
    Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy! Igyekszem továbbra is ezen az úton terelgetni a blogot :-) Örülök, hogy írtál!

    VálaszTörlés
  9. Szia! Már régebben - az angyalkás altató-mobilnál- akartam kérdezni, hogy mekkorák a te "nagy" formalyukasztóid? És hol teszel szert rájuk, mert pl. mifelénk - kisváros - nincs. Kösz. <3

    VálaszTörlés
  10. Szia, Nóra!
    Én is egy kis faluban lakom Budapest mellett, úgyhogy a netről rendelem az összes kreatív dolgomat, a virágos lyukasztót (és a mintás papírokat) pl. innen: http://www.opitec.hu/index.php?tm=541179
    Ez a virágos nagyon szép nagy virágokat lyukaszt, 6,5-7 cm átmérőjűeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, utánanézek. Aztán, remélem, hamarosan nyílnak az "igazik" is a kertben. Bár, ha tél van, havas, valódi - hisz most kéne lennie -,az se baj. :)

      Törlés
    2. Szívesen! Igen, egyetértek veled. A lényeg, hogy csak a szürke szmötyi ne legyen, az se a télhez, se a tavaszhoz nem illik, legfeljebb ősszel jöhet :-)

      Törlés
  11. Gyönyörű alkotás, nagyon ügyes vagy! Ha nem bánod, megosztanám a blogomban. :-)

    VálaszTörlés
  12. Jambori, köszönöm, és dehogy bánom, örülök, ha érdemesnek találod rá :-)

    VálaszTörlés
  13. Kedves Levendulalány!

    Ámulok és bámulok a "műveiden"... Az összesen, nem csak ezen a tavaszváró koszorún. Szuper vagy!
    Eddig mindenki azt mondta, hogy pályát tévesztettem, mert ilyen, meg olyan kreatív vagyok és bla-bla. De azt kell mondjam, hogy simán lepipálsz. :)

    Gratulálok és ezúton is köszönöm az inspirációkat!

    Suti

    VálaszTörlés
  14. Suti, köszönöm szépen, jólesős :-) És igazán szívesen!

    VálaszTörlés
  15. Kedves Levendulalány!
    Tudnál nekem segíteni, hogy a papírok, amikből a virágokat vágtad ki, milyen fajta papírok? Szeretnék nekilátni ennek a csodaszép ajtódísznek, de nem tudom, hogy melyik papírból (milyen vastagságú) lenne ilyen szép a hajtogatás. Segítséged előre is köszönöm!
    Zsófi

    VálaszTörlés
  16. Szia, Sophie! Ezek kartonpapírok, de nem olyan igazán nagyon vastagok, csak éppen annyira, hogy szépen hajtogathatók, de tartásuk is van. Ha esetleg olyan helyen veszel kartont, ahol komolyabban értenek hozzá, akkor hasznos infó lehet, hogy ezek 250 grammos papírok - ha így kéred, akkor pontosan ilyen vastagaságú kartonokat fogsz kapni, mint az enyémek. De igazság szerint én ezeket tömbökben vettem, így sokkal kedvezőbb áron lehet a kartonokhoz hozzájutni :-)

    VálaszTörlés
  17. Nagyon köszönöm az ötletet! Nálam ez lett belőle: http://gatokgetek.blogspot.com/2012/03/tavaszi-szel.html :-)

    VálaszTörlés
  18. Kála, szívesen... gyönyörűek lettek! Ez is nagyon jó ötlet!

    VálaszTörlés
  19. Szia! Azt szeretném megkérdezni, hogy azokat a papírokat, amikkel pl a konzerves dobozaidat szoktad bevonni, honnan szerzed be? Ezek speciális, "tapadós, ragasztós" hátuljú papírok, vagy te viszed fel a ragasztót rá, amikor bevonsz vele valamit? Ha igen, akkor milyen ragasztót használsz? Köszönettel, Bea ( a messzeségből:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Bea!
      Ezek a mintás papírok néhányszor már kaphatóak voltak az Aldiban is, persze itt voltak a legkedvezőbb áron is, viszont csak évente néhányszor kerül be a kínálatba pár napra. Mondjuk neked ott messze ez nem lehet túl hasznos infó, úgyhogy inkább ez a lényeg:
      kisebb választékban, de olcsóbban: http://winkler.turbo.at/shop_hu/index.php?cPath=1263_2013
      nagyobb választékban, de drágábban: http://www.opitec.hu/index.php?fk=XpFkl&ak=BT34U
      Nem tapadós papírok ezek, sima papírragasztó stifttel szoktam őket felragasztani.
      Remélem, tudtam segíteni :-)

      Törlés