2011. október 24., hétfő

Kisegér palackból


A PET-palack annyira kézenfekvő anyag kézműveskedéshez, minden háztartásban termelődik belőle több üres darab, és szinte mindig a hulladékgyűjtőben végzik (remélhetőleg mindenhol a szelektívben...). Eddig még mi nem nagyon használtuk fel a barkácsolások során, azt hiszem, azért, mert valahol a szívem mélyén nem igazán tudok megbarátkozni a műanyagokkal, a természetes anyagok sokkal-sokkal közelebb állnak hozzám.

Viszont mivel tényleg egy nagyon gyakori hulladékanyagról van szó, múltkor addig forgattam egy ilyen palackot, amíg meg nem láttam benne valamit. Akkor aztán fogtam a festékesdobozomat, és... nekikezdtem :-)


Ez volt a kiinduló állapot - a szokásos tucatpalack.





Fehér akril alapozófestékkel befestettem a palackot, a kupakot pedig feketére kentem:





A fülek helyének sniccerrel két bemetszést ejtettem a palackon. Kartonból kivágtam a füleket (két nagy csepp alakot képzeljetek el), és a mintás papírból a fülek belsejének való részeket is - ezeket aztán fel is ragasztottam a helyükre. Az így elkészült fülek alját becsúsztattam a két résbe. (A papír vastagságától függ, de ha szükséges, mert elhajlanak a fülek, hátul egy keményebb meghajlított kartoncsíkkal  és pillanatragasztóval rögzíthetjük a palackhoz.)





Végül befejeztem az egérkét: szürke kartonból hegyes bajuszszálakat vágtam ki, és a kupak aljához ragasztottam pillanatragasztóval. A szemeket fekete alkoholos filccel rajzoltam meg. Kartonból kivágtam két lábat is, ezeket a palack aljára ragasztottam - ezek abban is segítenek, hogy a palack ne guruljon oldalra.
Farkincának egy spárgát ragasztottam a palack aljára, a végére meg persze kötöttem egy masnit. :-)

És ismét rájöttem a nagy igazságra, egy játék sikere abszolút nem azon múlik, mennyi pénzbe kerül... ez az egérke hulladékból lett, de a Kisebbik egyenesen szerelmes lett belé, egész nap ezzel játszott, és ezzel is aludt, sőt, még sajttal is megkínálta :-)






1 megjegyzés:

  1. Imádom az egereket! :) Erről és sok más figuráról Szutyejev Vidám meséje jut eszembe, mikor a Ceruza Macskát rajzol a Kisegérnek aki meg akarja őt rágcsálni :)

    VálaszTörlés