2011. október 22., szombat

Aranyhaj baba fakanálból


Pár hónapja láttuk moziban az Aranyhaj és a nagy gubanc c. rajzfilmet, ami teljesen elvarázsolta a kicsiket. Igazság szerint nekünk is tetszett, izgultunk, drukkoltunk, sőt, sírtunk is rajta (jóó, Ő nem, csak én. Meg a barátnőm. Meg a Nagyobbik.)

A mese főszereplője egy lány, aki egy toronyba zárva éli az életét, mert egy gonosz banya még akkor elrabolta a szüleitől, amikor kisbaba volt - mégpedig azért, mert a lánynak csodálatos, varázserejű, hihetetlenül hosszú haja van (amit még sosem vágtak le, ezért kb. 22 méter), ami képes megfiatalítani az időseket és meggyógyítani a betegeket. A lány persze nem tudja, hogy a gonosz banya nem az édesanyja(aki persze már nem is banya, hiszen a varázserejű haj fésülgetésével rendszeresen visszafiatalítja magát, és úgy néz ki, mint Cher a nyolcvanas években), és ezért anyjaként szereti a sötét lelkű nőszemélyt, aki persze csak kihasználja az ő csodás képességét.
Ezalatt a lány igazi szülei, a király és a királyné minden évben, eltűnt gyermekük születésnapján világító lámpást engednek fel az égbe a kislány emlékére, és ezt teszi birodalmuk minden alattvalója is... a lány a születésnapjának estéjén így mindig látja a torony ablakából, hogy messze-messze ragyogó lámpások ezrei szállnak az ég felé, és egy nap elhatározza, hogy egy őrületesen jóképű, nem egészen patyolattiszta múltú, ám annál nagyobb dumás srác segítségével nyomába ered a lámpások rejtélyének, és megszökik a toronyból, ahonnan addig még sosem tette ki a lábát....

Szóval a mese felnőttek számára is abszolút élvezhető, a Nagyobbik pedig rajong a döbbenetesen hosszú hajú főszereplőért, Aranyhajért. Így hát utánanéztem itt meg ott, mennyi is lenne egy "hivatalos" Aranyhaj baba, aztán gyorsan letettem a beszerzéséről, leginkább azért, mert a bolti Aranyhajaknak egyáltalán nem is olyan látványos a hajuk, legfeljebb ha a bokájukig ér, és elég műanyagos meg csoffadt is, ami szerintem ez disznóság azért az árért, amibe amúgy kerülnek.

Úgyhogy végül arra jutottam, megcsinálom én ezt a babát a Nagyobbiknak, aztán ha nem tetszik neki, még mindig kérheti esetleg karácsonyra a boltit.... Persze, ennek a babának is fakanál volt az alapja, mert így készülhetett el a leggyorsabban.


Először is fehér akrilfestékkel átfestettem a fejrészt:





Aztán pedig fogtam az e célra vásárolt aranysárga fonalgombolyagot, és egy csomószor a konyhapult köré tekertem :-) Amikor már jó vastag volt a fonalkarika, egy helyen alaposan összekötöttem, lehúztam a pultról, a kötésnél a fakanál tetejére ragasztottam a vastag fonalköteget (pillanatragasztóval), a "haj" végén pedig átvágtam a hurkokat.





Megrajzoltam az arcot alkoholos filccel:




  
Aztán színes-mintás papírokból elkészítettem a ruháját, a képen látható duplázós hajtással (utána persze a szoknyarészre is vágtam egy lyukat a fakanálnak):





És összeállítottam a babát - a ruhát szintén pillanatragasztóval rögzítettem a fakanálra.





A Nagyobbik kimondhatatlanul boldog volt vele, és leginkább tényleg azért, mert ezzel a hajjal aztán lehet mindenféléket művelni, befonni, kibontani, copfba kötni, kontyba rakni, ujjal fésülgetni, össze-vissza tekergetni, úgyhogy azóta egyáltalán szóba sem került a bolti baba... sőt, amikor az egyik ovis csoporttársa mutatta neki az eredeti Disney Aranyhaj babáját, a kislányom szerényen csak ennyit mondott: "Az én babámnak HÁROMSZOR ilyen hosszú a haja, és TÍZSZER puhább." :-)

Igazság szerint nekem is úgy tetszik a baba... néha megfésülöm csak úgy, amikor a Nagyobbik éppen nincs itthon. :-) Így hordott már alpesi tehénpásztorlányka-frizurát is:





... és egyszer még Leia hercegnő is lett belőle :-)





4 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes vagy. Szerintem is jobb, mint az eredeti. (az áráról már nem is beszélve)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! A lényeg, hogy imádják a gyerekek (még a Kisebbik is, fiú létére...), és sosem mondják, hogy nem is nagyon hasonlít az eredetire :-)

    VálaszTörlés
  3. Ma megcsináltam nagyon aranyos lett ,köszönöm a lányaim értékelni fogják,szerintem nagy lesz az öröm

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki!
    De hogyan csináltad meg ilyen szépre az arcát?

    VálaszTörlés