2011. szeptember 4., vasárnap

Pesto mint kekszalapanyag


A genovai ("zöld") pestóról már többször írtam, ez is egy tartós szerelem, amióta csak megkóstoltam. Persze, ez is frissen készítve az igazi, de távol álljon tőlem mindenféle gasztrosznobság, megértem, ha valaki nem jut friss bazsalikomhoz, vagy nem feltétlenül költene sokat parmezánra és fenyőmagra. Ezek tényleg nem olcsó hozzávalók, és akkor még az olívaolajat nem is említettem, amiből ha jó minőségűt vásárlunk, az sem a napraforgóolaj árában kapható. Szóval tényleg érthető, ha valaki készen vásárol pestót - de akkor is érdemes megnézni az összetevőket, mert például találkoztam olyan "genovai" pestóval is, amiben burgonya is volt... pedig a fent említett hozzávalókon kívül semmi más nem kell ehhez a rendkívül finom, zöld, krémes olasz szószhoz.

Néhány napja sós kekszre vágytam, és eltöprengtem azon, hogyan lophatnám be ebbe is kedvenc pestómat. Végül egy nagyon egyszerű, viszont nagyon finom, gazdag ízvilágú rágcsálnivalót kísérleteztem ki, ami nekem nagyon ízlett. De mivel egy újszülött receptnél egy vélemény kevés, szepyke módszerét követve, vittem a kekszből a munkahelyemre is, és mindenkivel megkóstoltattam, akinek a véleménye fontos nekem. Ők pedig egyöntetűen pozitívan nyilatkoztak a pestós kekszről, ezért ide is ki merem tenni a receptjét... sőt, a kolléganőim azt is hozzátették, ez az a keksz, amihez egyből bort is ajánlanának, egy finom chardonnay-t vagy sauvignon blanc-t. És hogy egy férfiembert is idézzek: "tipikusan az a leülök meccset nézni, és eszem a sör mellé, amíg el nem fogy...." :-)
Szerintem ennél jobb leírást nem tudnék adni erről a kekszről, úgyhogy nem is szaporítom tovább a szót, jöjjön a recept :-)


Pestós keksz


Hozzávalók:

20 dkg puha vaj
5 dkg genovai (zöld) pesto
5 dkg reszelt parmezán
1 teáskanál só
30 dkg liszt
1 felvert tojás


Elkészítés:

A hozzávalókat gyorsan összegyúrjuk, és egy órára hűtőbe tesszük. Ezalatt bemelegítjük a sütőt 180 fokra. A tésztát lisztezett deszkán, lisztezett gyúrófával kb. 2 mm vastagra nyújtjuk, pizzavágóval (vagy késsel) kockákra vágjuk. A kockákat sütőpapírral borított tepsibe tesszük, tetejüket egész felvert tojással megkenjük, és 12 perc alatt megsütjük.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése