2011. szeptember 27., kedd

Gyors szalonnás-túrós lepény váratlan vendégeknek


Rendszeresen előfordul, hogy egészen hirtelen és váratlanul beesnek vendégek, akik többnyire szívesen ennének is ezt-azt. Egy hosszú munkanap végén, amikor még én is éppenhogy hazaértem és éppenhogy hazahoztam a kicsiket az oviból, sosincs időm valami jól előkészített vagy dagasztást-kelesztést, esetleg sok munkamenetet igénylő fogásokat készíteni, de mégis szeretek a tragikus hirtelenséggel érkező vendégek elé is valami jót és frisset tenni, ami ráadásul gyorsan meg is van.

Hát ilyenkor szoktam előrántani ezt a számtalanszor bevált receptet. Már nem is emlékszem, honnan van, de egy igencsak maszatos, régi papírcefetre írtam fel annak idején... Az a jó benne, hogy mindenki azt hiszi, kelt tészta és valami hihetetlen sok rákészülést igénylő étel, holott nem. Nagyon-nagyon nem. Egyszerűen csak össze kell dobni a tésztát pár perc alatt, sütőbe tenni, ezt-azt rápakolni, és megsütni.

Sokszorosan kipróbált recept, eddig mindig sikert aratott - a tésztában lévő túrótól puha és ízes lesz a lepény, és az egésznek úgy általában vagy egy kis töki pompos jellege. Ez meg nem hátrány, igaz? :-)


Szalonnás-túrós lepény

Hozzávalók:

A tésztához:

25 dkg túró
40 dkg liszt
1 csomag sütőpor
1 tojás
8 evőkanál tej
8 evőkanál olaj
1 lapos teáskanál só

A tésztára:

kb. 4 dl (egy nagy pohár) tejföl
3 fej lilahagyma
szeletelt szalonna (bacon)
30-40 dkg reszelt sajt

Elkészítés:

A sütőt 180 fokra melegítjük. A tésztához írt hozzávalókat összekeverjük, tésztát gyúrunk belőle, majd kis adagokat szakítunk, és kb. 2 cm vastag lepénykéket nyomogatunk belőle. Sütőpapírral borított tepsibe tesszük, majd rákenjük a tejfölt, megszórjuk a vékony csíkokra vágott szalonnával, lilahagyma-szeleteket rakunk rá, és sok sajtot reszelünk a tetejére.

Fél órán át sütjük.





6 megjegyzés:

  1. A lányom szerint nemcsak váratlan vendégeknek, hanem "csak" magunknak, a családnak is nyugodtan csinálhatnék ilyen lepénykéket vacsira, úgyhogy mentem a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem érdemes, mi is imádjuk :-)

    VálaszTörlés
  3. Szia, többször kipróbáltam már, túrázni is vittünk hidegen, és a -nem váratlan- vendégek is ezt kapják holnap. Tényleg egyszerű, de nagyon finom, köszönöm a receptet! Helga

    VálaszTörlés
  4. Szia! Nos, 1 hete találtam rá az oldaladra és még aznap elkészítettem ezt a lepényreceptet. Kétféle alappal készítettem, tejfölösen és tejfölös-pizzakrémesen (nekünk ez jobban bejött). Tényleg igaz, hogy mindenből bőségesen kell rá tenni, mert úgy finom csak igazán. Köszönöm a receptet, a vendégeink nevében is, szerintem nem ez volt az utolsó sütésem ebből (halkan jegyzem meg, most kel a sósperec tésztája, de mivel csak 1,5 dl tej volt itthon arányosan csak annyi lesz (kóstoló). Lehet ma még megjárom a boltot tejért!?:)) Kata

    VálaszTörlés
  5. Szia! Régóta olvasgatlak, tegnap találtam nálad ezt a receptet és hirtelen meg is csináltam este, munka után. Nekem nem tűnt olyan gyorsnak, tésztához liszt kiméregetés, összekutyulás, sajt reszelés, bacon felaprítás.. de nem vagyok túl gyakorlott, az igaz.. :) Viszont tényleg isteni! Kérdésem, hogy neked hány darab (vagy kb. mekkora átmérőjű) lepénykék lettek? Üdv: Emi

    VálaszTörlés
  6. Én tegnap készítettem el vacsorára, magunknak :) Ugyanazt tudom mondani, mint az előttem szóló: a feltétekkel el lehet szüttyögni az időt, de így is viszonylag gyorsan kész van és nagyon finom!! :D Tényleg feldobja a tésztát a túró, nagyon könnyű, puha lesz :)
    Egy ideig én is filóztam, hogy hány felé osszam, végül 6 lepényem lett, kb. akkorák mint a szétnyitott tenyerem.
    Üdv: Csilla

    VálaszTörlés